Лекар пясок

11.09.2021

Арт-тэрапія ў літаральным перакладзе з англійскай мовы азначае “лячэнне мастацтвам”. Людміла Федаровіч, педагог Гродзенскага дзяржаўнага абласнога палаца творчасці дзяцей і моладзі, ужо некалькі гадоў дасканала выкарыстоўвае ўвесь патэнцыял арт-тэрапіі, каб выяўляць і развіваць творчыя здольнасці ў дзяцей, дапамагаць лягчэй адаптавацца да школы першакласнікам і дарыць пасляўрочны рэлакс старэйшым дзецям.

Малююць усе!

“Дзеці да мяне прыходзяць рознага ўзросту, ажно да 16 гадоў, але асабліва папулярныя мае заняткі ў першакласнікаў. Школа для большасці з іх — стрэс, і я стараюся на сваіх занятках яго зняць. Таму і заняткі будую так, каб не ставіць дзіця ў вузкія рамкі. Гэта мае задумы — задачы на ўрок, дзіця ж пра іх нічога не ведае і павінна мець магчымасць выбраць тое, чым сёння будзе займацца”, — тлумачыць педагог.

Па яе словах, толькі з трэцяга года можна ладзіць групавыя заняткі, а першыя 2 гады працаваць толькі індывідуальна (дарэчы, яшчэ і бясплатна). “Большую частку дзяцей школа з яе мітуснёй і шумам стамляе, і ім хочацца спакою, адасобленасці. Гэта тычыцца як актыўных, тэмпераментных дзяцей, так і пасіўных, з павышанай трывожнасцю. Калі дзіця прыходзіць, садзіцца, падбірае колер падсветкі, пачынае расказваць, тварыць — усе праблемы і страхі засыпаюцца пяском. Калі побач іншыя, дзеці так не раскрываюцца, бо саромеюцца”, — расказвае Людміла Антонаўна.

Старэйшыя дзеці таксама з задавальненнем бавяць час з пяском. Гэта для іх нітачка ў дзяцінства, куды на пэўны час можна вярнуцца. “Яны не баяцца маляваць пяском. Калі няма адметнага мастацкага таленту, любую памылку можна лёгка выправіць, сыпануўшы зверху жменьку пяску. Важна не падганяць дзяцей пад нейкі стандарт — тут можна ўсё. Увогуле, я не стаўлю мэту выхаваць мастакоў. Мая задача  — развіваць у дзяцей уяўленне. Няхай гэта будзе недакладны малюнак, але яго слоўная інтэрпрэтацыя для мяне важнейшая”, — расказвае педагог. 

На пясочнае маляванне няма адбору дзяцей, бо, па меркаванні Людмілы Антонаўны, неабавязкова быць мастаком ці паспяховым у аб’яднаннях мастацкага профілю, каб тварыць на пясочным планшэце. 

подробнее...